I-phone les


Al een paar jaar heb ik een I-phone. Ik gebruik nog niet eens de helft van de functies. Een tijd lang kreeg ik elke week ‘les’ van mijn zoon. Reuze handig, wat die jongelui allemaal met dat ding kunnen! Een kleine tip kan grote irritaties wegnemen. Zoals bijvoorbeeld: één letter vervangen als je een typefout maakt. Vaak kom je dan wel in de buurt van het woord, maar is het een heel gepriegel om bij de juiste letter te komen. Dit geleerde trucje pas ik regelmatig toe. De toetsen zijn zó klein…
Het wordt een ander verhaal als je het wachtwoord van je apple-ID wil aanpassen omdat je bijvoorbeeld je wachtwoord vergeten bent. Je kan alles vanuit je telefoon regelen, maar dat dus niet! Menig uur heb ik allerlei knopjes op mijn telli geprobeerd. Zonder succes. Gelukkig kreeg ik de tip om op mijn laptop, de support van Apple te raadplegen. Hoe het precies werkt weet ik niet meer. Ik sprong van scherm naar scherm. Ik voerde gegevens in via mijn laptop, moest het bevestigen met mijn mobiel en eindelijk lukte het om mijn wachtwoord te resetten. Nu, ben ik van middelbare leeftijd, maar wat als je nog een stukje ouder bent? Het is maar te hopen dat hun kinderen kunnen helpen. Tja, als die ver weg wonen, wil de buurvrouw misschien even kijken of ze het begrijpt. Als dat niet lukt, ben je aangewezen op een vrijwilligersorganisatie. Deze jongere jongens en meiden helpen u graag. Zij hebben een Verklaring Omtrent Goedgedrag aan de organisatie moeten overleggen. Dat geeft u zekerheid. Voor een kleine vergoeding kunnen ze diverse problemen rondom tablets en mobile telefoons oplossen.
Ik merk dat ik bij wil blijven in de nieuwe technologie. Als mijn zoon tijd over heeft, houd ik me aanbevolen!